Juče je obilježen značajan datum za gaming zajednicu – 25 godina od izlaska prve gaming grafičke kartice, NVIDIA GeForce 256. Te davne 1999. godine ovo je bila revolucionarna kartica koja je po prvi put u potpunosti preuzela najsloženije procese obrade grafike, omogućavajući time značajno smanjenje opterećenosti centralnog procesora i bolje performanse tokom igranja video igara.
U to vrijeme, naslovi poput Quake, Half Life i Max Payne bili su prilično zahtjevni za stara kućišta koja su većinom pokretali poznati Intel Pentium procesori. Djelimično rješenje nudili su preteče grafičkih kartica, tzv. „grafički akceleratori“ koji su, kao što im i samo ime kaže, služili prvenstveno ubrzavanju obrade 3D grafike, ali je opet dio tog procesa i dalje opterećivao tadašnje jednojezgarne procesore. Rezultat je bio ne baš tečan gaming s niskim brojem frejmova po sekundi (fps). Uvođenjem revolucionarnog GPU čipa, tj. po prvi put u potpunosti samostalnog grafičkog procesora koji preuzima na sebe obradu 3D grafike i osvjetljenja, NVIDIA je omogućila gejmerima da osjete čari visokih performansi uz značajno veći broj FPS-a. Aleksandar Batalja (Alexander Battaglia) iz Digital Foundry se prisjetio upravo tih dana uz jedan odličan primjer: Nvidia GeForce 256 je povećavala broj FPS-a u legendarnom naslovu Max Payne na Intel Pentium procesoru od 1.5 GHz skoro tri puta!
U čast izlaska prve gaming grafičke kartice NVIDIA je lansirala i seriju prigodnih gaming kućišta opremljenih najnovijom RTX 4080 karticom, ali dizajniranih po uzoru na legende devedesetih: bijela kućišta s mnoštvom naljepnica, dugmića i otvora za CD i Floppy diskove.